Servicedesk Coördinator


08-09-2024
32 - 36 uur per week

Werken bij de provincie Drenthe betekent met passie werken aan vraagstukken die iets betekenen voor Drenthe en de Drenten. En jij kunt daar – vanuit jouw vakgebied – aan bijdragen!

Wat doe je als Servicedesk Coördinator

Als Servicedesk coördinator ben je verantwoordelijk voor de operationele interne dienstverlening. Hieronder valt de aansturing van de servicedesk en heb je regelmatig afstemming met in- en externe dienstverleners. Je zorgt voor een effectieve aansturing van de servicedesk, zowel op het gebied van facilitaire als ICT-ondersteuning. Je zorgt voor de continue ontwikkeling van de servicedesk en stuurt op een vlotte en correcte afhandeling van meldingen. Wanneer de servicedesk een melding niet op kan lossen dan wordt deze doorgezet naar de juiste afdeling. Mocht het oplossen van een melding niet tijdig gebeuren dan start je, in samenspraak met de incidentmanager, een escalatie om de dienstverlening te waarborgen.

Je geeft functioneel leiding aan een team van 7 medewerkers en zorgt hierbij voor een optimale samenwerking in het team. Je bent verantwoordelijk voor het optimaliseren van de processen binnen de servicedesk, met als doel een zo efficiënt mogelijke dienstverlening te leveren. Je ondersteunt de medewerkers in hun persoonlijke ontwikkeling en zorgt ervoor dat zij beschikken over de juiste kennis en vaardigheden om hun taken uit te voeren. Dit doe je onder andere door te fungeren als aanspreekpunt en sparringpartner waarbij je hen ondersteunt en adviseert bij vraagstukken en problemen.

Verder ben je verantwoordelijk voor het opstellen van strategisch beleid; niet alleen het schrijven maar ook het implementeren hiervan. Wanneer er nieuwe diensten aanbesteedt moeten worden zorg jij er samen met onze inkoopafdeling voor dat dit goed loopt en wanneer de aanbesteding gegund wordt ook goed geïmplementeerd wordt. Je werkt daarnaast nauw samen met de facilitair medewerker om de interne dienstverlening op een hoog niveau te houden.

Dit kom je ons brengen

Je bent in staat om onder druk te werken en kunt goed prioriteiten stellen, zodat de belangrijkste taken op de juiste manier worden afgehandeld. Door jouw ruime ervaring op het gebied van interne dienstverlening en operationele processen ben jij in staat om effectief leiding te geven aan het servicedeskteam en de dienstverlening te optimaliseren. Verder zien wij graag terug:

  • Hbo+ werk- en denkniveau.
  • Procesmatig werken en denken. O.a. (her)ontwerpen van processen.
  • Aantoonbare ervaring in een leidinggevende functie, bij voorkeur binnen een servicedesk of een dienstverlenende omgeving.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Kennis van en ervaring met servicedesk-systemen en Topdesk is een pré.
  • Kennis van/of affiniteit met facilitaire ondersteuning.

Dit krijg je van ons

Werken bij de provincie Drenthe betekent dat jij bijdraagt aan een mooi leefbaar Drenthe. Als werknemer krijg jij van ons een uitgebreid pakket aan arbeidsvoorwaarden in ruil voor jouw inzet. We hebben ze hieronder voor je samengevat:

  • Een functie voor minimaal 32 uur per week. In eerste instantie voor bepaalde tijd, maar met de intentie voor vast.
  • Een salaris binnen schaal 9 (cao provinciale sector) tussen de € 3.257,46 en € 4.582,23 o.b.v. 36 uur per week (realisator/ ondersteuner schaal 9).
  • Een IKB (individueel keuzebudget) van 22,37% boven op je maandsalaris.
  • Een persoonlijk budget voor ontwikkeling opleiding en inzetbaarheid (PBDI) ter hoogte van
  • € 6.000 per 5 jaar.
  • De mogelijkheid voor het bijkopen van verlofdagen of het sparen van compensatieverlof wat omgezet kan worden in spaarverlof.
  • Voordelige pensioenopbouw (ABP) waar wij als werkgever 70% aan bijdragen.
  • Drenthe vitaal; wij investeren samen met jou in jouw duurzame inzetbaarheid.


Benieuwd naar onze uitgebreide arbeidsvoorwaarden, klik dan hier.

Kom bij ons werken

Reageren kan tot en met zondag 8 september. De sollicitatiegesprekken staan gepland op donderdag 12 september. Heb je inhoudelijke vragen over de vacature? Neem dan contact op met Harm Spijker, Themamanager Interne Dienstverlening. Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je een mail sturen naar werkenbij@drenthe.nl



Geïnteresseerd in deze vacature?Solliciteer direct