Werkzaamheden N381 in Emmen van 17 juni tot en met 12 juli

Gepubliceerd op 10 juni 2024

De provincie Drenthe laat onderhoudswerkzaamheden uitvoeren op de N381 tussen de N34 en Emmen. Dit deel van de N381 is van 17 juni tot en met 12 juli 2024 afgesloten voor verkeer. Ook de gemeente Emmen voert enkele werkzaamheden uit in deze periode.

Iedere weg heeft ongeveer eens in de 15 jaar groot onderhoud nodig. Het asfalt wordt dan vervangen door een nieuwe laag. Om de weg veilig en toegankelijk te houden worden, naast het vervangen van het asfalt, ook grasbetontegels geplaatst. Hiermee wordt de berm steviger.

Hinder en omleidingsroutes

De aannemer probeert de werkzaamheden in een zo kort mogelijke tijd uit te voeren om de overlast zoveel mogelijk te beperken. De weersomstandigheden kunnen de duur van de uitvoering beïnvloeden. We leiden het verkeer om via provinciale wegen. Wild Lands Adventure Zoo in Emmen blijft bereikbaar tijdens de werkzaamheden. De bezoekers uit noordelijke en westelijke richting zullen een afslag verder moeten nemen om bij Wild Lands te komen. Ook de bioscoop Kinepolis en het politiebureau blijven bereikbaar.

Bekijk de omleidingsroute op de kaart. Klik op de afbeelding voor een grotere versie.

Werkzaamheden gemeente Emmen

Op maandag 1 en dinsdag 2 juli zal de gemeente Emmen werkzaamheden uitvoeren aan de kruising die aansluit op de N381. Het gaat om de halve kruising, het gedeelte aan de oostzijde van de middenberm. Het verkeer vanuit het centrum richting het noorden kan op deze dagen niet via deze kruising rijden en wordt omgeleid via de Boermarkeweg. Het verkeer dat naar de parkeerplaats bij de bioscoop wil, wordt via de Westenesscherstraat geleid. Het verkeer dat vanuit de richting Klijndijk komt, kan deels gebruikmaken van de kruising. De rijrichting van noord naar zuid en de rijrichting van noord naar de N381 tot de parkeerplaats bij de bioscoop blijft open. Voor meer informatie over die werkzaamheden kunt u contact opnemen met de gemeente Emmen, team BOR.

Meer informatie

Mocht u vragen hebben over de planning en/of de werkzaamheden, dan kunt u contact opnemen met het Klant Contact Centrum van de provincie Drenthe, bereikbaar via telefoonnummer 0592 -365555. Ook kunt u een e-mail sturen naar post@drenthe.nl onder vermelding van werkzaamheden N381.