Werkzaamheden N386 tussen Vries en Donderen van 9 september tot en met 11 oktober 2024

Gepubliceerd op 24 juli 2024

De provincie Drenthe laat onderhoudswerkzaamheden uitvoeren op de N386 tussen de rotonde Vries en komgrens Donderen. Dit deel van de weg is van 9 september tot en met 11 oktober 2024 afgesloten voor verkeer. De omleidingen staan ter plekke aangegeven met borden.

Iedere weg heeft ongeveer eens in de 15 jaar groot onderhoud nodig. Het asfalt wordt dan vervangen door een nieuwe laag met nieuwe markeringen. Om de weg veilig en toegankelijk te houden worden, naast het vervangen van het asfalt, ook grasbetontegels geplaatst. Hiermee wordt de berm steviger. Er worden ook bomen verwijderd met een levensverwachting minder dan 10 jaar.

Verwijderen bomen

Uit een onlangs gehouden bomeninspectie blijkt dat er langs de weg 17 bomen staan met een levensverwachting van minder dan 10 jaar. Om schade, door bijvoorbeeld storm, te voorkomen wordt de kap van deze bomen tijdens de afsluiting meegenomen. Op een later moment zal herplant plaatsvinden.

Hinder en omleidingsroutes

De aannemer probeert de werkzaamheden in een zo kort mogelijke tijd uit te voeren om de overlast zoveel mogelijk te beperken. Hoe lang de afsluiting precies duurt, hangt onder andere af van het weer en de voortgang van het werk. We leiden het verkeer om via provinciale wegen. De naastgelegen parallelweg zal tijdens de werkzaamheden open blijven voor (brom)fietsers.

Let op: De eerste twee weken van de werkzaamheden vallen samen met andere werkzaamheden op de N373 tussen Norg en Roden. Vanaf 23 september kan verkeer vanuit Leek wel over de N373 rijden. Bekijk de omleidingsroutes hieronder.

Omleidingsroute tussen 9 september en 11 oktober

Omleidingsroute tussen 23 september en 11 oktober

Openbaar vervoer

De lijndienst van Q-Buzz zal tijdens de werkzaamheden een aangepaste route rijden. Voor meer informatie over het openbaar vervoer verwijzen wij u naar de website van Qbuzz.

Vragen

Heeft u vragen? Dan kunt u contact opnemen via post@drenthe.nl of bellen met 0592 – 365 555 van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur. Wilt u weten waar nog meer werkzaamheden zijn? Kijk dan op www.provincie.drenthe.nl/wegen.