Partnercontract 2024 Week van Ons Eten ondertekend

Gepubliceerd op 4 juni 2024

Ook in 2024 ondersteunt de provincie Drenthe ‘De Week van Ons Eten’! Gedeputeerde Willemien Meeuwissen ondertekende vandaag het partnercontract voor dit jaar. Dit deed ze samen met Bert van Wanrooij, projectleider bij Stichting De Week van Ons Eten in het provinciehuis.

Voor de provincie Drenthe is aandacht voor de waarde van ons voedsel belangrijk. ‘De agrifoodsector is waardevol voor onze provincie. Van boer tot bord,’ zegt gedeputeerde Willemien Meeuwissen. ‘Het mooie van de Week van Ons Eten is dat alle agrifood-sectoren en de hele keten in beeld zijn en dat bestaande kennis wordt gedeeld.’ De provincie verlengt hiermee haar steun aan ‘De Week van Ons Eten’, die eerder onder de naam ‘Dutch Food Week’ werd georganiseerd.

De Week van Ons Eten: 5 t/m 12 oktober 2024

De Week van Ons Eten vindt plaats van 5 t/m 12 oktober 2024 en start met een markt op 3 en een congres op 4 oktober in het Friese Bolsward. Dit jaar staat de week in het teken van verbinding: aan tafel gaan we de dialoog met elkaar aan. Om elkaar te leren kennen, om kennis te delen en om elkaar beter te begrijpen. Tijdens de week zijn er allerlei activiteiten, zoals open dagen, proeverijen, congressen en markten is er te zien wat er allemaal gebeurt op het gebied van lekker, veilig en gezond eten. Op 12 oktober 2024 reikt de provincie Drenthe de Waarde-Ringen uit aan ondernemers die zich bovengemiddeld inzetten voor de verbinding tussen boer en burger.