Assetmanager Beheer Wegen en Vaarwegen


08-09-2024
36 uur per week

Ben jij de Assetmanager op tactisch en strategisch niveau? Ga aan de slag als Assetmanager binnen het thema Beheer Wegen en Vaarwegen!

Wat doe je als Assetmanager Beheer Wegen en Vaarwegen

Als assetmanager vervul je een spilfunctie in de programmering en uitvoering van het beheer en onderhoud van de provinciale wegen en vaarwegen.

Het thema Beheer Wegen en Vaarwegen (BWV) is verantwoordelijk voor het beheer van de provinciale infrastructuur. Je bent verantwoordelijk voor het aansturen en het vormgeven van het assetmanagement. Jij geeft invulling aan het meerjarig onderhoudsprogramma (MJOP), hierbij hou je rekening met andere stakeholders. Je maakt voorstellen voor de budgetverdeling van vast en variabel onderhoud en je houdt grip op de financiën. We werken samen, dit betekent dat jij het beheer en onderhoud afstemt met jouw collega's intern en stakeholders extern.

Andere taken die onder jouw toekomstige takenpakket vallen:

  • Opstellen van de managementrapportages en actualiseren van het MJOP
  • Opdrachtgeverschap richting o.a. het thema Projecten Wegen en Vaarwegen.
  • Financieel beheer voor zowel vast als variabel onderhoud.
  • Opstellen en bewaken van de P&C cyclus met strakke deadlines.

Naast dat jij kennis hebt van Assetmanagement neem jij ook coördinerende taken op je. Zo voer jij regie op de voortgang van de processen op assetmanagement binnen het thema. Je pakt de coördinatie op van integrale afstemming op inhoud tussen de verschillende onderdelen binnen het thema en met andere betrokken thema's. Je coördineert de dagelijkse werkzaamheden van de medewerkers binnen het aandachts-/vakgebied, zoals de verdeling van werkzaamheden op inhoud, het bewaken van de voortgang van werkprocessen en de projecten die worden uitgevoerd.

Je hebt een signalerende rol ten opzichte van de themamanager over de ontwikkeling van de medewerkers. Ook ben je verantwoordelijk voor de aansturing op en de ontwikkeling van onder meer de werkprocessen, (inclusief het beheer en de verbetering hiervan). De procescoördinator heeft geen personele verantwoordelijkheden, deze verantwoordelijkheden liggen bij de TM. Zo coördineer je samen met de beleidscoördinator in afstemming met de Themamanager de vak ontwikkelingen van- en naar de provinciale bestuurder.

Dit kom jij ons brengen

Je bent een gedreven en ondernemend persoon, hebt een duidelijke visie op beheer en onderhoud van de infrastructuur en kan anderen daarin meenemen. Je voelt je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en het gezamenlijke succes van je team. Je bent een verbinder tussen de mensen, uitvoering en proces. Je bent een echte procesdenker: gestructureerd in de regie op en het verantwoorden van voortgang en resultaten van de werkprocessen van het thema. Je hebt overtuigingskracht en bent communicatief vaardig zowel mondeling als schriftelijk. Je bent omgevingsbewust (zowel intern als extern). Je bent proactief, oplossings- en resultaatgericht.

Daarnaast heb jij:

  • Wo werk- en denkniveau.
  • Ervaring in assetmanagement.
  • Je beschikt over bestuurlijke en politieke sensitiviteit.

Dit krijg jij van ons

Werken bij de provincie Drenthe betekent dat jij bijdraagt aan een mooi leefbaar Drenthe. Als werknemer krijg jij van ons een uitgebreid pakket aan arbeidsvoorwaarden in ruil voor jouw inzet. Benieuwd naar onze arbeidsvoorwaarden? We hebben ze hieronder voor je samengevat:

  • Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van 36 uur per week met uitzicht op een overeenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Een salaris binnen schaal 12 (cao provinciale sector, regisseur/verbinder) tussen de €4.682,57 en €6.618,07.
  • Een IKB (individueel keuzebudget) van 22,37% boven op je maandsalaris.
  • Een persoonlijk budget voor ontwikkeling opleiding en inzetbaarheid (PBDI) ter hoogte van €6.000,- per 5 jaar.
  • De mogelijkheid voor het bijkopen van verlofdagen of het sparen van compensatieverlof wat omgezet kan worden in spaarverlof.
  • Voordelige pensioenopbouw (ABP) waar wij als werkgever 70% aan bijdragen.
  • Drenthe vitaal; wij investeren samen met jou in jouw duurzame inzetbaarheid.

Benieuwd naar onze uitgebreide arbeidsvoorwaarden klik dan hier.

Kom bij ons werken

Vanwege de vakantieperiode staat deze vacature langere tijd open. Solliciteren kan tot en met zondag 8 september. De gesprekken staan gepland op maandag 16 september. Heb je inhoudelijke vragen over deze vacature? Neem contact op met Douwe Dirk van Dijken, Themamanager Beheer, Wegen en Vaarwegen via 0592- 36 55 55 (algemeen). Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je een mail sturen naar werkenbij@drenthe.nl.



Geïnteresseerd in deze vacature?Solliciteer direct