Merkpositie
Bepalen merkpositie
Begin 2018 zijn we op zoek gegaan naar een onderscheidende positionering voor onze mooie natuur in de Drents-Friese Grensstreek: het NP Dwingelderveld, het NP Drents-Friese Wold en het Holtingerveld en uitloop/verbinding richting Fochteloërveen, NP Weerribben-Wieden en Koloniën van Weldadigheid. Met als uitgangspunt dat we deze gebieden beter in samenhang willen promoten.
Het traject ging over vragen als ‘waar staat dit gebied / deze gebieden voor’, ‘wat maakt ze uniek en onderscheidend’ en ‘welk gevoel willen we oproepen bij bezoekers van het gebied?’.
De gezamenlijke positionering (ofwel ons ‘merk’) gaat idealiter werken als kompas voor alle lopende en nog op te pakken ontwikkel-activiteiten. Zodat we met elkaar op een consistente manier richting geven aan de ervaring die we bij bezoekers willen creëren. De vermarkting van het merk doen we natuurlijk in nauwe samenhang met Toeristische promotie Zuidwest Drenthe en Marketing Drenthe.
De merkengids is gereed, hiermee zijn we samen met ondernemers en stakeholders in de regio aan de slag gegaan. Het overlegorgaan en alle werkgroepen benutten de merkgids nog steeds als houvast voor nieuwe ontwikkelingen.